články

Čo robiť, keď zamestnanec poškodí vášho zákazníka?

Legislatíva a úrady

28. 11. 2024

1 min

Čo robiť, keď zamestnanec poškodí vášho zákazníka?

Kvalitná a profesionálna starostlivosť o zákazníka je kľúčová. Len tak si zaistíte, že bude spokojný a vráti sa. Niekedy sa však môže stať, že váš zamestnanec spôsobí menšiu alebo väčšiu škodu. Čo robiť v takomto prípade?

Získanie informácií o incidente

Ako prvé si zozbierajte čo najviac informácií o danom incidente. Zistite názory oboch strán a ak je to možné, vypočujte aj svedkov. Čím viac detailov budete mať, tým lepšie sa vám podarí vyhnúť vytvoreniu rýchlych záverov alebo obvineniu nesprávnej osoby.

Interné vyšetrovanie

V ďalšom kroku vykonajte interné vyšetrovanie. Zistite, či zamestnanec konal v súlade s firemnými postupmi a pravidlami. S celým procesom vám môže pomôcť aj tím právnikov, ktorý sa na celú udalosť pozrie z právneho hľadiska.

Komunikácia so zákazníkom

Okrem zamestnanca sa porozprávajte aj so zákazníkom. Snažte sa byť neutrálni, no ústretoví a príjemní. Pravidelne ho informujte o priebehu vyšetrovania a opatreniach, ktoré ste prijali na riešenie situácie. Takýmto prístupom mu dáte najavo, že jeho sťažnosť beriete seriózne.

Ospravedlnenie a kompenzácia

Zákazníkovi sa ospravedlňte za spôsobené nepríjemnosti a poskytnite mu adekvátnu kompenzáciu. Tá môže byť vo forme náhrady za vzniknutú škodu, darčekového poukazu alebo zľavového kódu na ďalší nákup.

Opatrenia a prevencia

Z daného incidentu vyvoďte závery a prijmite opatrenia, ktoré budú potrebné na to, aby sa v budúcnosti zabránilo podobným situáciám. Týmito opatreniami môžu byť napríklad pracovné stretnutia so zamestnancami alebo školenia.

Rady a tipy

  • V prípade závažných incidentov je vhodné konzultovať jednotlivé postupy a riešenia s právnikmi.
  • S riešením problému nečakajte zbytočne dlho. Hneď, ako to bude možné, kontaktujte zákazníka a o danej situácii sa s ním porozprávajte.

Pomohol vám tento článok?

Zdieľajte na svojich sociálnych sieťach.