články

E-mailingové nástroje – ako si vybrať ten správny

Digitalizácia

21. 5. 2024

2 min

E-mailingové nástroje – ako si vybrať ten správny

E-mailing alebo e-mailový marketing je obľúbenou a cenovo dostupnou formou propagácie. Umožňuje jednoduchú komunikáciu so zákazníkmi, budovanie dlhodobých vzťahov a vytváranie nových obchodných príležitostí. Samozrejme, predpokladom úspechu je kvalitný nástroj na e-mailing. Tu je niekoľko tipov, ako si vybrať ten správny.

Podľa čoho vyberať nástroj na e-mailing?

Pri výbere nástroja na odosielanie e-mailov by ste určite mali zvážiť nasledujúce faktory:

  • Veľkosť vašej databázy: Ak máte (alebo očakávate, že budete mať) databázu s desiatkami tisíc kontaktov, pravdepodobne si vyberiete iné – robustnejšie a drahšie – riešenie, ako keď máte niekoľko stoviek kontaktov.
  • Podpora používateľov: Zistite, akú podporu ponúka poskytovateľ nástroja a ako rýchlo reaguje na prípadné problémy. Ak je pre vás slovenská alebo česká podpora dôležitá, vyberte si nástroj podľa toho.
  • Jednoduchosť alebo sofistikovanosť: Niektoré nástroje sú jednoduché a intuitívne, iné sú nabité pokročilými funkciami. Vyberte si podľa toho, čo reálne potrebujete, aký veľký tím sa bude e-mailingu venovať a aký dôležitý je pre vás tento marketingový kanál.
  • Cena: Väčšina nástrojov na e-mailing ponúka jeden z tarifov (s menším počtom funkcií a kontaktov) zadarmo. Inak býva cena odstupňovaná podľa počtu kontaktov v databázi, bohatosti funkcií a kvality používateľskej podpory.

Ako vám môžu pomôcť digitálne technológie?

V slovenskom prostredí si budete pravdepodobne vyberať z troch nástrojov na odosielanie e-mailov. Pozrite sa na ich základné parametre:

Mailchimp

  • Jeden z najobľúbenejších e-mailingových nástrojov na svete
  • Široká škála funkcií a možností prispôsobenia
  • Určený najmä pre profesionálov
  • Len v angličtine
  • Bezplatná verzia (Free) s limitom 500 kontaktov a 1 000 odoslaných e-mailov mesačne
  • Základná verzia (Essentials) s limitom 5 000 kontaktov: 75 USD/mesiac

SmartEmailing

  • České používateľské rozhranie a podpora
  • Prispôsobené šablóny
  • A/B testovanie kampaní
  • Spoľahlivý nástroj s pokročilými funkciami
  • Žiadna bezplatná verzia (ale môžete si ju vyskúšať zadarmo)
  • Štandardná verzia s limitom 5 000 kontaktov: 1 200 Kč/mesiac (bez DPH)

Ecomail

  • České používateľské rozhranie a podpora
  • Výhodná cena
  • Zložitejšie nastavenie
  • Bezplatná verzia s limitom 200 kontaktov
  • Štandardná verzia s limitom 5 000 kontaktov: 650 Kč/mesiac (bez DPH)

Rady a tipy

  • Nekupujte si databázu kontaktov. Aj keď vám chvíľu potrvá, kým si ju vytvoríte sami, získate kontakty na príjemcov, ktorí o vaše správy naozaj stoja.
  • Pri zhromažďovaní kontaktov a rozosielaní e-mailov nikdy nezabúdajte na GDPR. Okrem iného musíte mať jednoznačný súhlas príjemcu a zakaždým mu dať možnosť jednoducho sa odhlásiť.
  • Segmentujte. Vášho pravidelného zákazníka bude pravdepodobne zaujímať niečo iné ako návštevníka, ktorého oslovili články na vašom blogu.
  • Spoznajte záujmy a potreby svojej cieľovej skupiny a vytvorte pre ňu relevantný, zrozumiteľný a atraktívny obsah.
  • Ak s odosielaním e-mailov len začínate a máte v databáze niekoľko kontaktov, začnite s pokojom v duši s bezplatnou verziou.
  • Svoje kampane vyhodnocujte. Dobré nástroje na odosielanie e-mailov napríklad dokážu merať to, koľko príjemcov dostalo vašu správu, koľko ju otvorilo, koľko kliklo na odkaz, atď. Využite to a otestujte, čo funguje a čo nie.

Pomohol vám tento článok?

Zdieľajte na svojich sociálnych sieťach.