články

Právne minimum pre e-mailing

Legislatíva a úrady

22. 5. 2024

3 min

Právne minimum pre e-mailing

Zasielanie e-mailov je jednou z najdostupnejších a najúčinnejších foriem marketingu. Je to šikovný spôsob, ako budovať vzťahy so zákazníkmi, predstaviť im novinky vo vašej ponuke alebo ich potešiť špeciálnou akciou. Aby vám však e-mailing nepriniesol viac problémov ako úžitku, musíte poznať jednotlivé pravidlá a dodržiavať ich. A práve s tým vám pomôžeme.

Čo je e-mailing a aké sú jeho výhody?

E-mailing, známy aj ako e-mailový marketing, je forma propagácie, pri ktorej zasielate obchodné správy vo forme e-mailu (newsletteru) príjemcom vo vašej databáze. Týmto spôsobom im môžete predstaviť nový výrobok alebo službu, ponúknuť zaujímavú zľavu alebo ich oboznámiť so svojou firmou.

Medzi najväčšie výhody e-mailingu patrí:

  • Personalizácia – svojim zákazníkom môžete ponúknuť obsah prispôsobený ich predchádzajúcemu správaniu. Okrem toho ich môžete osloviť menom.
  • Kvalitné zacielenie – mailingové nástroje často ponúkajú segmentáciu, takže nemusíte „strieľať naslepo", ale môžete osloviť konkrétnu cieľovú skupinu.
  • Jednoduché vyhodnocovanie – väčšina mailingových nástrojov dokáže merať veci, ako napríklad koľko príjemcov otvorilo vašu správu, kliklo na odkaz atď.
  • Nízke náklady – v porovnaní s PPC alebo reklamou na sociálnych sieťach má e-mailing vyššiu návratnosť investícií.

Aké sú pravidlá e-mailingu?

V prvom rade sa na e-mailový marketing vzťahuje všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR). To určuje, ako môžete získavať kontakty na zasielanie e-mailov a pracovať s nimi.

Na čo všetko by ste mali pamätať?

  • Zakúpenie tovaru neznamená súhlas so zasielaním e-mailov – ak chcete svojim zákazníkom zasielať obchodné oznámenia, musíte na to získať konkrétny a aktívny súhlas (t. j. žiadne vopred zaškrtnuté tlačidlá). Okrem toho nesmiete nákup podmieňovať týmto súhlasom.
  • Používajte metódu "double opt-in" – ide o metódu, pri ktorej potenciálnym zákazníkom pošlete potvrdzujúci e-mail, aby sa prihlásili na prijímanie správ. Až keď kliknú na odkaz uvedený v e-maile, môžete si byť istí, že majú skutočne záujem o zaradenie do databázy.
  • V každej správe poskytnite príjemcom možnosť odhlásiť sa z odberu – rozhodne sa im to nesnažte sťažovať. Jednak je to protizákonné a jednak by ste si koledovali o to, aby vaše správy boli označené ako spam.

Ako vám môžu pomôcť digitálne technológie?

Nevyhnutnou súčasťou úspešného e-mailového marketingu je kvalitný mailingový nástroj. Medzi najznámejšie patria napríklad:

Rady a tipy

  • S frekvenciou zasielania e-mailov to nepreháňajte. Rozhodne neplatí, že čím častejšie budete e-maily posielať, tým lepšie výsledky dosiahnete. Vaši odberatelia budú mať skôr pocit, že ich spamujete. Skúste začať s frekvenciou 2-krát mesačne a uvidíte.
  • Vyberte si správny deň a čas na odosielanie e-mailov. Vo všeobecnosti sa odporúčajú utorky, stredy a štvrtky. Vhodným časom môžu byť buď dopoludňajšie hodiny (približne od 9.00 do 11.00) alebo popoludňajšie hodiny (približne od 15.00 do 18.00).
  • Overte si, aké právne požiadavky sú spojené so zasielaním obchodných oznámení, a dodržiavajte ich. Nezabudnite uviesť povinné informácie priamo v e-maile.
  • Viaceré nástroje na odosielanie e-mailov ponúkajú niektoré zo svojich plánov zadarmo. Využite ich a zistite, ktorý systém vám bude najviac vyhovovať.
  • Nástroje na odosielanie newsletterov často umožňujú automaticky pridať odkaz na odhlásenie do pätičky každého e-mailu. Ide o veľkú výhodu, pretože poskytnutie možnosti odhlásenia je povinné.

Tento článok reflektuje právny stav k 30. 6. 2024.

Pomohol vám tento článok?

Zdieľajte na svojich sociálnych sieťach.