články

Čo je to vstupná stránka a ako ju používať?

Marketing

21. 5. 2024

3 min

Čo je to vstupná stránka a ako ju používať?

Máte vybraný produkt alebo službu, ktorú chcete v rámci svojho portfólia cielene propagovať? Vytvorte preň špeciálnu vstupnú stránku, tzv. "landing page", na ktorú môžete efektívne cieliť reklamu. Landing page vám umožní prezentovať všetky kľúčové informácie a výhody vášho produktu či služby a motivovať návštevníkov, aby vykonali konkrétnu akciu.

Čo je landing page a na čo slúži?

Vstupná stránka je špeciálna "vstupná" stránka na vašej webe, s ktorou sa môžete zamerať na propagáciu vybraného produktu alebo služby. Môže však slúžiť napríklad aj na stiahnutie e-booku, prihlásenie sa k odberu noviniek, registráciu na školenie atď. Návštevníkov môžete na landing page dostať pomocou zvýraznených odkazov na vlastnom webe, reklamy na sociálnych médiách, PPC reklamy alebo odkazov v e-mailových kampaniach.

Ako by mala vyzerať ideálna landing page?

Landing page zvyčajne začína pútavým titulkom s perexom a atraktívnym vizuálom. Po ňom nasleduje telo stránky s podrobnosťami o ponúkanom produkte alebo službe, prípadne recenzie, ukážky produktov a služieb alebo často kladené otázky (FAQ). V rámci stránky je potom dôležité vložiť "Call to Action", teda výzvu k akcii, ktorá vedie návštevníkov k vykonaniu jednej konkrétnej akcie – nákupu, objednávky, registrácie, stiahnutia atď. Efektívna vstupná stránka by mala byť vizuálne príťažlivá a zároveň jednoduchá, aby návštevníci rýchlo pochopili, čo sa od nich očakáva.

Ako vám môžu pomôcť digitálne technológie?

Pri vytváraní landing page existuje množstvo digitálnych nástrojov, ktoré vám môžu uľahčiť prácu.

  • Unbounce ponúka intuitívny editor typu drag-and-drop a širokú škálu prednastavených šablón ideálnych na rýchle vytvorenie vstupných stránok.
  • Služba Leadpages má databázu šablón optimalizovaných pre konverzie a integruje sa s rôznymi marketingovými nástrojmi.
  • Aplikácia Instapage ponúka robustné funkcie A/B testovania a personalizáciu a je vhodná pre komplexnejšie kampane a tímy.
  • Nástroj Google Analytics vám pomôže monitorovať návštevnosť a konverzie na vašej landing page a stále ju optimalizovať.
  • Mailchimp je nástroj na e-mailový marketing, ktorý tiež ponúka funkcie na tvorbu jednoduchých landing page a ich integráciu s e-mailovými kampaňami.
  • HubSpot je komplexná marketingová platforma, ktorá obsahuje nástroje na vytváranie vstupných stránok, správu kontaktov a automatizáciu marketingových procesov.

Rady a tipy

  • Píšte svojw stránky jasným a stručným jazykom, ktorý dokáže efektívne komunikovať vašu ponuku.
  • Zamerajte sa na jednu konkrétnu výzvu k akcii (CTA). Neponúkajte príliš veľa možností alebo odkazov, ktoré by mohli odvádzať pozornosť návštevníka od hlavného cieľa stránky.
  • Optimalizujte stránku pre mobilné zariadenia. Čoraz viac používateľov používa na vyhľadávanie na internete mobilné telefóny alebo tablety.
  • Nepoužívajte zavádzajúce alebo nejasné nadpisy a popisy, ktoré by mohli zákazníkov zmiasť.
  • A/B testujte rôzne prvky stránky, aby ste zistili, čo funguje najlepšie.
  • Buďte trpezliví. Úspech landing page si často vyžaduje čas a priebežnú optimalizáciu.
  • Prezrite si design webových stránok a e-shopov úspešných firiem. Snažte sa prispôsobiť vzhľad vašich stránok súčasným štandardom. Amatérsky pôsobiace vstupné stránky môžu odradiť potenciálnych zákazníkov.
  • Zosúlaďte texty a dizajn stránok s reklamami, aby celá vaša ponuka vyzerala konzistentne.

Pomohol vám tento článok?

Zdieľajte na svojich sociálnych sieťach.